La Via Verda de la Vall del Sió comença a caminar

Es tracta d’un projecte a tres bandes entre la Segarra, l’Urgell i la Noguera per fomentar el turisme que transcorrerà pel nucli dels Plans de Sió

DIMARTS 16 JUNY 2020

El projecte per habilitar una via verda al llarg de la Vall del Riu Sió comença a agafar forma després de la reunió celebrada el passat 3 de juny de forma telemàtica entre el Secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Conselleria de Territori, alcaldes de diferents municipis de la Vall del Sió i tècnics assessors del departament amb experiència en vies verdes i vies cicloturístiques.

En la reunió es va acordar que la Conselleria serà l’encarregada de la redacció del projecte de traçat en un termini d’uns sis mesos, on es recolliran les propostes dels municipis en cada tram per on discorre la via. De fet, seran representants dels consistoris i veïns de cada municipi qui decidiran per on transcorrerà la ruta dins del seu terme, per tal d’explotar els millors recursos d’aquest.

Per la seva banda,  els tècnics de la conselleria assessoraran a cada ajuntament en la definició del traçat i la detecció dels punts més conflictius del recorregut.

La Via Verda de la Vall del Sió anirà de Balaguer a Sant Guim de Freixenet, amb una extensió total de 77km. Al seu pas per la Segarra transcorrerà pels municipis dels Plans de Sió, Torrefeta i Florejacs, Tarroja, Cervera, Les Oluges, Estaràs i Sant Guim de Freixenet, prioritzant en la mesura del possible el pas per camins ja existents i, en cas d’haver de fer alguna actuació, es finançaran amb ajuts tipus FEDER.

Un dels objectius del projecte és també donar valor a una idea de marca, amb una senyalització unitària i amb personalitat per dinamitzar el turisme i fixar gent al territori.

imatge de la reunió telemàtica del dia 3 de juny