Diumenge, 25 De Febrer De 2018

2n JAZZ CONCABELLA 2018

Organitza Els Amics del Castell de Concabella i l'Ajuntament dels Plans de Sió

II JazzConcabella 2018, que tindrà lloc els dies 10 de febrer, 24 de març i 29 d'abril al Castell de Concabella, organitzat conjuntament per l'associació cultural Amics del Castell de Concabella i l'Ajuntament dels Plans de Sió.

S'han programat 3 concerts en què participaran músics de casa nostra, així com figures consagrades del jazz europeu i americà.

Perico Sambeat Quartet  dissabte 10 de febrer (adjunto foto)

Perico Sambeat es va formar al Taller de Músics de Barcelona, on va treballar amb mestres com Zé Eduardo. El 1991 es va traslladar a Nova York i va ingressar a la New School of New York. Ha aconseguit nombrosos premis i ha treballat amb els músics més destacats de lescena jazzística nacional i internacional.

Roger Santacana va estudiar bateria i percussió clàssica. Posteriorment va estudiar piano jazz a lESMUC. Ha participat en nombroses formacions, amb músics com David Pastor, Eladio Reinón o Perico Sambeat.

Pau Sala ha participat en nombrosos grups de jazz. Malgrat la seva joventut, té una àmplia experiència. Participa en les bandes Smack Dab i Joan Mas, Pau Sala i Rai Paz Trio, entre daltres.

Roger Gutiérrez es va formar al Conservatori del Liceu, a lAula de jazz i música moderna.Té una llarga trajectòria en el món del jazz i ha col·laborat amb molts dels músics preeminents del panorama jazzístic.

Bill McHenry & Llaume Llombart  dissabte 24 de març

Bill McHenry va néixer als EUA. Es va formar a lInterlochen Arts Academy i posteriorment al New England Conservatory of Music. Actualment viu a Nova York, Barcelona i Maine. Ha enregistrat 10 discs liderant el seu propi quartet, a més de molts altres en col·laboració amb altres músics.

Jaume Llombart es va formar a lESMUC. Ha participat en el Roger Mas Quintet. El 2011 va presentar la seva pròpia formació, el Jaume Llombart Sextet, amb el qual ha fet diversos enregistraments. Ha col·laborat amb músics com Jorge Rossy, Enrique Oliver, Marco Mezquida, Ernesto Aurignac, Roger Mas, Dee Jay Foster, Felix Rossy, Joe Smith, Bill McHenry, Eladio Reinón, Christian Coxholt, Sílvia Pérez, Laia Cagigal, Celeste Alías, Juanma Nieto, Orquesta BCN 216, Jordi Matas, Santi de la Rubia, Xavi Hinojosa, Guillermo McGill, Dmitri Skidanov, Dani Domínguez i Jordi Berni, entre daltres.

Jordy Rossy Trio featuring Al Foster & Doug Weiss  diumenge 29 dabril

Jordi Rossy és un dels referents del jazz a casa nostra. Becat per estudiar al Berklee College of Music de Boston el 1989, va conèixer una nova generació de músics en estat de formació. Lany següent va tocar a Nova York, Panamà i França amb el trio de Danilo Pérez. Més tard va fer gires amb el quartet de Paquito DRivera. Ha fet extenses gires amb el trio de Brad Mehldau, amb qui ha enregistrat nombrosos discs. També ha col·laborat amb Chick Corea, Mark Johnson, Ben Monder, Joshua Redman i Kevin Hayes entre molts daltres.

Al Foster va tocar amb Miles Davis entre 1972 i 1985. Diu la llegenda que quan Davis el va escoltar per primera vegada va quedar molt impressionat del seu groove (sensació rítmica que percep loient). Va ser lúnic músic que va tocar amb Davis abans i després de la seva retirada. També ha tocat extensament en gires amb Herbie Hancock, Sonny Rollins i Joe Henderson. És un bateria molt versàtil, capaç de tocar des de bebop fins a jazz rock passant pel free jazz.

Doug Weiss ha participat activament en lescena jazzística de Nova York des que es va graduar al William Paterson College de jazz el 1988. Ha col·laborat activament amb el pianista Kevin Hays i el 1996 es va unir a la banda dAl Foster. Posteriorment ha col·laborat amb músics com Toshiko Akiyoshi, Lee Konitz, Jacky Terrasson, Eddie Henderson, Lew Tabakin, Walt Weiskopf, the Vanguard Jazz Orchestra i Joshua Redman.